Logo
Honda RC166

Sześciocylindrowa Honda RC166 zmienia spojrzenie na świat

Honda lubi eksperymentować z silnikami. Gdy pomyślimy o sześciocylindrowej jednostce, potężny CBX1000 jest pierwszym modelem, który przyjdzie nam do głowy. Co ciekawe, nie jest to jedyny taki model Hondy. RC166 z silnikiem o pojemności 250 ccm, także może pochwalić się sześcioma cylindrami. Mike Hailwood wygrał na takiej maszynie mistrzostwa GP w 1966 i 1967 roku.

Honda RC166 - sześciocylindrowa bestia 

Honda RC166 to cud inżynierii.
W latach swojej świetności maszyna była prawdziwą bestią, silnik rozkręcał się do 20.000 obrotów na minutę. Taki wynik jest trudny do uzyskania nawet w dzisiejszych czasach. Obecnie produkowane motocykle mają agresywne brzmienie, ale obok RC166 także nie można przejść obojętnie. Maszyna ta ma siedmio-biegową skrzynię i może z łatwością rozpędzić się do 240 km/h. Co ciekawe, przy pojemności 250 ccm silnik ma 65 KM.

Honda RC166 Honda RC166


Zobacz także: Galeria zdjęć: Honda RC166 »
Żeby było ciekawiej przypominamy, że maszyna została zaprojektowana i zbudowana na początku lat 60-tych (bez użycia CAD-a i komputerowego modelowania). Wszystko zostało zrobione przy użyciu narzędzi i technologii, które obecnie są niemal prymitywne. Jednak rezultat prac ówczesnych inżynierów jest oszałamiający. Nawet w dzisiejszych czasach trudno o tak dopracowaną maszynę.

Honda RC166 Honda RC166 Honda RC166 Honda RC166 Honda RC166 Honda RC166 Honda RC166 Honda RC166 Honda RC166 Honda RC166 Honda RC166 Honda RC166 Honda RC166 Honda RC166 Honda RC166 Honda RC166 Honda RC166 Honda RC166

2016-02-15 - A. Miklewska

2

Komentarze do:
Sześciocylindrowa Honda RC166 zmienia spojrzenie na świat

koigh 2016-02-15 22:56

tloki jak orzeszki, ale brzmi mega :-)

Tonny7 2016-02-15 23:44

Dźwiękiem zawstydza dzisiejsze silniki V6 turbo z F1