W sieci pojawiło się wiele plotek i spekulacji na temat użycia 3-cylindrowego silnika w nowej generacji modelu R6. Jednak najnowsze dokumenty odnoszące się do tej maszyny nie potwierdzają tej teorii. Entuzjaści tego motocykla będą musieli obejść się smakiem, najprawdopodobniej nowy model nie będzie wiele różnił się od poprzednika. Nie jest jednak źle... 123 KM przy 14.500 rpm i 66 Nm momentu obrotowego przy 10.500 rpm pozwalają na wspaniałą zabawę.
Trzeba jednak pamiętać, że nie wyklucza to całkowicie planów budowy maszyny z nową generacją silników. Yamaha pokazała, że ma w głowie jeszcze wiele pomysłów. MT-07 i MT-09 mają dwie, całkowicie nowe jednostki, które pozwalają patrzeć z nadzieją w przyszłość.
Nowy silnik w sportowych maszynach Yamahy jest bardzo oczekiwany. Konkurencja nie zasnęła i cały czas rozwija swoje motocykle, które nota bene mają lepsze parametry niż maszyny z fabryki Iwata. Yamaha musi trochę podkręcić osiągi i dogonić konkurencję.