Moto Guzzi nie zaskarbiło sobie przyjaźni motocyklistów lubiących turystykę z elementami enduro. Model Stelvio NTX1200 jak do tej pory nie przekonał do siebie zbyt wielu kierowców jednośladów i nie ma szans zagrozić innym producentom w swoim segmencie. Stelvio oferuje przyzwoity zasięg, dużo komfortu i wiele innych udogodnień, ale maszyna jest ciężka i nieporęczna. Nawet łagodny off-road może być dla niej wyzwaniem.
W markę Moto Guzzi wierzy Oberdan Bezzi, który wyobraził sobie, że włoski producent może stworzyć maszynę, która będzie ciekawą alternatywą. Sercem Rally X-1200 mógłby być ten sam silnik V-Twin, który napędza Stelvio, ale opakowany byłby on w bardziej wytrzymałą ramę. Projektant pozbyłby się także niepotrzebnych elementów, maszyna stałaby się mniej wygodna, ale lepiej nadawałaby się do jazdy poza trasą.
Drogowe opony zostały zastąpione terenowymi, a z powodu krótszego siedzenia pasażerem mogłaby zostać jedynie filigranowa koleżanka. Motocykl dostałby większy prześwit i lepsze zawieszenie. Moto Guzzi powinno czerpać całymi garściami z projektu Oberdana Bezzi.