Dobra wiadomość przypłynęła do nas z Japonii na temat nowego modelu ZZR1400. Niektórzy obawiali się, że spełnienie normy emisji spalin Euro 4, będzie miało negatywny wpływ na specyfikacje techniczną zielonej bestii. Na szczęście japońscy inżynierowie poradzili sobie z tą kwestią i zachowali moc oraz moment obrotowy nietknięte.
Sportowo-turystyczny motocykl nadal ma 200 KM przy 10.000 rpm, a liczba ta może wzrosnąć nawet do 210 KM z RAM Air, a moment obrotowy nadal wynosi 158,2 Nm przy 7.500 rpm. Kawasaki skupiło się na silniku i dokonało zmian w mapach zapłonu oraz zmodyfikowało konstrukcję układu wydechowego. Nowy system filtrów oparów paliwa także pomógł poprawić współczynnik emisji spalin do mocy. Prędkość maksymalna nadal wynosi 298 km/h.
Kawasaki zmieniło również deskę rozdzielczą, dodając nowe zegary i zapewniając lepszą widoczność wyświetlaczom LCD (zarówno w dzień, jak i w nocy). Rama i hamulce także doczekały się modyfikacji, a wersja Sport Performance wprowadza także kilka dodatkowych elementów niedostępnych w standardowej wersji. Co ważne, nowe Kawasaki ZZR1400 będzie w standardzie wyposażony w takie systemy jak K-ACT, ABS, KTRC oraz podwójną przepustnicę. Maszynę z bliska będzie można zobaczyć na zbliżających się targach w Mediolanie.