Na targach w Kolonii zadebiutowało długo wyczekiwane BMW S1000RR. Bawarski producent ma jednak groźnego konkurenta. Debiutujące Kawasaki H2R przysłoniło prezentację niemieckiego jednośladu. Jednak BMW nie odda tak łatwo swoich klientów. Przygotował dla nich parę nowości, które z pewnością zainteresują fanów dużych prędkości.
BMW S1000RR na 2015 rok - film promocyjny
Bawarski producent zmodyfikował geometrię ramy, żeby poprawić prowadzenie, dołożył dodatkowe 6 KM (moc wynosi obecnie 199 KM) i odchudził maszynę o 4 kg (208 kg z płynami). BMW ma nadzieję, że S1000RR nadal będzie zachwycało i pomoże producentowi utrzymać rosnącą sprzedaż. Nie będzie jednak łatwo. Konkurencja nie śpi i z przyjemnością pokaże modelowi S1000RR tylne światło.
Nie można także zapomnieć o innych nowościach: nowym systemie kontroli trakcji oraz systemie DDC (Dynami Damping Control), który był wcześniej stosowany w modelu HP4. Co ciekawe, BMW jako pierwsze zamontowało w maszynie z tego segmentu tempomat. Wcześniej żaden producent nie uznał tego elementu za konieczność. Czy jest to potrzebne? Rynek szybko to zweryfikuje.
2014-10-03 - A. Miklewska
0
Komentarze do:
Intermot 2014: BMW S1000RR - 199 KM, nowa rama i kontrola trakcji