W kwietniu tego roku, trzęsienie ziemi nawiedziło Japonię. Z jego powodu, 14 kwietnia produkcję wstrzymała fabryka Hondy w Kumamoto. W maju udało się wznowić dostawę części do fabryk działających poza Japonią, a dopiero 6 czerwca, fabryka wznowiła produkcję kluczowych modeli, ale w ograniczonej ilości. Od tego czasu tempo produkcji powoli rosło. Teraz, udało się uruchomić linię produkującą duże modele (między innymi Africę Twin).
Pierwsze z dwóch trzęsień ziemi, które nawiedziło ten region Japonii miało 6,5 stopni w skali Richtera, a drugie, które pokazało swoją siłę dwa dni później, doszło do 7,3 stopni. Każde z nich spowodowało wiele szkód w kraju, a także doprowadziło do śmierci wielu osób.
Po trzęsieniu ziemi, japoński producent ogłosił, że fabryka nie ucierpiała w wyniku tego zdarzenia i może wznowić produkcję w ciągu dwóch dni. Niestety dokładna inspekcja zakładu Kumamoto wykazała trwałe uszkodzenia, które wymagały natychmiastowej naprawy. Po przeanalizowaniu sytuacji, Honda przedłużyła zamknięcie do 28 kwietnia. Później określiła powrót do produkcji na połowę sierpnia. Na szczęście ten termin został utrzymany i linia produkująca Hondę CRF1000L Africa Twin w końcu ruszyła. Nowa Africa Twin była jednym z najbardziej wyczekiwanych motocykli ubiegłego roku.Fabryka Kumamoto to kolebka kilku ważnych modeli, takich jak: CBR1000RR Fireblade, GL1800 Goldwing, VFR1200G, NC750X, CRF250X i Silver Wing.