Najnowszy model Hondy VFR800X Crossrunner został zmodyfikowany. Na szczęście nie są to jedynie kosmetyczne poprawki, VFR-ka zyskała po stronie technologicznej i estetycznej. Honda dostała więcej mocy, lepsze zawieszenie, nowe owiewki i wiele więcej elektronicznych gadżetów, które są oczekiwane w nowoczesnych motocyklach tego segmentu.
Silnik V4, o pojemności 800 ccm dostał dodatkowe 5 KM, moc zwiększyła się ze 101 KM do 106 KM. Nie zapomniano także poprawić krzywej momentu obrotowego. Motocykl będzie lepiej reagował na manetkę gazu w dolnym i średnim zakresie obrotów. Nie zrezygnowano z technologii VTEC, która przy dynamiczniejszej jeździe budzi do życia wszystkie 16 zaworów.
Dodano nowy aluminiowy wahacz i tylną ramę pomocniczą, nie zapomniano także o zwieszeniu. Przednie widelce zostały wydłużone o 25 mm, a tylny amortyzator o 23 mm. Oprócz tego przyszły właściciel dostanie w standardzie grzane manetki, regulowane siedzenie oraz kierunkowskazy, które same się wyłączają. W 17-calowych kołach zadomowił się ABS i nowoczesne zaciski hamulcowe. Honda wyposażyła także model VFR800X Crossrunner w nowe światła LED i S-TCS (Selectable Torque Control System), który pozwala zredukować moment obrotowy, gdy opony zaczynają się ślizgać.