Nadeszła wielka chwila. Honda "przy dźwięku fanfar" odsłoniła długo oczekiwaną wersję drogową wyścigowej maszyny. RC213V-S wygląda całkiem przyzwoicie, ale niestety nie zachwyca specyfikacją. Szczerze mówiąc, wszyscy spodziewali się, że tak rozreklamowany model będzie miał moc zbliżającą się do 200 KM. Niestety nadzieje okazały się płonne. Standardowa wersja będzie miała 159 KM przy 11.000 rpm. W starciu z BMW S1000RR japoński jednoślad nie będzie miał szans, bez względu na to jak dużo nowinek pochodzących z MotoGP zostało w nią wpakowanych.
Okazuje się także, że Honda nie popracowała wystarczająco nad wagą maszyny. 170 kg na sucho w dzisiejszych czasach to sporo jak na maszynę, która pochodzi z wyścigowej rodziny. Jednoślad traci 10 kg po zainstalowaniu zestawu wyścigowego. Ducati Superleggera waży na sucho 155 kg. Wyraźnie widać różnicę.Japońska fabryka w Kumamoto jest w stanie zbudować jeden egzemplarz Hondy RC213V-S w ciągu jednego dnia. Co ważne, każdy motocykl powstanie na konkretne zamówienie zainteresowanego klienta. Każdy kto ma wolne 800.000 zł może stać się posiadaczem tego niezwykłego jednośladu. Zamówienia będą zbierane od 13 czerwca na stronie www.rc213v-s.com.