Tajwański producent Gogoro ma szansę na sukces w segmencie elektrycznych skuterów. Smartscooter nie jest kolejnym jednośladem na rynku - to część kompleksowego rozwiązania, na które wszyscy czekali. Największą bolączką elektrycznych jednośladów jest ich zasięg i konieczność ciągłego ładowania. Trwają pracę na stworzeniem bardziej pojemnych baterii, ale na chwilę obecną dostępne akumulatory są za małe. Gogoro chce wprowadzić program wymiany całej baterii na specjalnie do tego przystosowanych stacjach.
Akumulator to ok. 40% wartości elektrycznego pojazdu. Jeżeli bateria nie będzie częścią jednośladu, a jedynie będzie wynajmowana właścicielowi, oznacza to zmniejszenie kosztu zakupu maszyny. Najważniejsze w tym momencie jest stworzenie odpowiedniej infrastruktury, żeby posiadacze skuterów mieli możliwość komfortowej zmiany baterii.
Gogoro Smartscooter posiada aluminiowe koła, silnik o mocy 8,6 KM i 25 Nm momentu obrotowego. Jednoślad rozpędzi się od 0 do 50 km/h w 4,2 sekundy. Co ciekawe, skuter może pojechać nawet 95 km/h, ale producent zaleca poruszanie się z prędkością 40 km/h. Na razie nie znana jest cena tego dwukołowego cuda.