Przyjazny użytkownikowi model Honda z segmentu naked NC 750S uzyskał silnik spełniający normy Euro 4 oraz wyświetlacz LCD z możliwością personalizowania opcji kolorystycznych, dwie 2-kolorowe opcje malowania Special Edition, oświetlenie wykonane w technologii LED. Przekładnia DCT otrzymała tryb S z możliwością regulacji w 3 poziomach, a także dalsze ulepszenia oprogramowania w trybach MT i AT. Krótki tłumik w kształcie pięciokąta produkuje jeszcze głębszy dźwięk.
NC 750S jest motocyklem wyjątkowo przyjaznym użytkownikowi. Łatwy do prowadzenia i łatwy do utrzymania z uwagi na niewielkie koszty zakupu i użytkowania. Zwraca uwagę użytkowników z każdej grupy wiekowej – zarówno tych doświadczonych, którzy szukają pojazdu ekonomicznego, do przemieszczania się w ruchu miejskim a także tych świeżo upieczonych młodych kierowców, którzy przesiadają się ze znacznie mniejszych maszyn i szukają równocześnie praktycznego, ekonomicznego i przyjemnego w prowadzeniu pierwszego „dużego” motocykla.
To wszystko ucieleśnia w sobie model NC 750S. Jego skonstruowany w podwójnym układzie równoległym silnik radzi sobie świetnie w zakresach od niskich do średnich obrotów silnika wykorzystując przy tym doskonale moment obrotowy. Spory schowek znajdujący się w miejscu, gdzie normalnie zlokalizowany jest bak oraz opcjonalna przekładnia DCT wyróżniają go z tłumu maszyn średniej wielkości segmentu naked. Kiedy skonfrontować te cechy z kompaktową formą, wzbudzającym zaufanie nadwoziem oraz ekonomicznym zużyciem paliwa - w rezultacie otrzymamy wyjątkowo łatwo dostępny i praktyczny motocykl.
Od momentu wypuszczenia na rynek w 2012r. – NC 700S przechodził cały czas zmiany, aby spełniać jeszcze więcej potrzeb jego nabywców i być jeszcze bliżej koncepcji, która stała za jego stworzeniem. Kolejnym krokiem było udoskonalenie formy oraz funkcjonalności w równym stopniu, tak aby wrażenie użytkowania pierwszego „dużego” motocykla, było jeszcze lepsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Charakterystyka modeluSporo ulepszeń poprawia jakość modelu NC 750S dedykowanego na sezon 2016. Oświetlenie przednie oraz tylne wykonane w technologii LED (w wersjach kolorystycznych Special Edition) dodają klasy i nowoczesności. Dodatkowo nowe wskaźniki – z wyświetlaczem w różnych wersjach kolorystycznych - mogą zostać spersonalizowane i pokazać kierowcy swoje oblicze Premium.
Przekładnia DCT jest jeszcze bardziej dopracowana - posiada zaktualizowane oprogramowanie pozwalające kierowcy na jeszcze lepsze wyczucie sprzęgła podczas włączania/wyłączania przepustnicy. W trybie S istnieje teraz możliwość regulacji w 3 poziomach – wszystko po to aby maszyna prowadziła się jeszcze bardziej sportowo oraz dodatkowo podniesiono górną granicę obrotów dla redukcji biegów w trybie MT. Nowe oprogramowanie polepsza także sprawność przekładni DCT w wielu trudnych sytuacjach na trasie.
Zmodyfikowano także zacisk przedniego hamulca, nowy tłumik sprawia, że całość maszyny jest lżejsza, a także generuje miły dla ucha dźwięk oraz charakterystyczne „pulsowanie”. Manualna, 6-biegowa przekładnia posiada lżejsze sprzęgło.
Stylistyka i osprzętMały reflektor przedni wykonany w technologii LED oraz jasne soczewki świateł tylnych sprawiają, że NC750S wyróżnia się nową prezencją. To co dodatkowo sprawia, że ten model wybija się na tle konkurencji pozostaje jednak ukryte przed wzrokiem oglądających motocykl - jest to 21l schowek ulokowany tam, gdzie zazwyczaj znajduje się bak - można tam bez problemu schować kask typu full face.
Kolor wyświetlacza także może być modyfikowany przez kierowcę - dostępne jest aż 9 opcji kolorystycznych wskaźników. Możliwe jest także zmienianie się kolorów w zależności od wybranego biegu, poziomu obrotów lub wybranego trybu jazdy w przypadku przekładni DCT.
Ustawienia ECO oraz SHIFT są kolejną opcją, która podczas jazdy może być wyświetlana w kolorze lub (w opcji z DCT) zależnie od wybranego ustawienia trybu. Opcja ECO zmienia wyświetlacz na jasnoniebieski podczas kiedy jedziemy z ekonomicznie a na zielono kiedy sposób prowadzenia jest jeszcze bardziej oszczędny. Ustawienie SHIFT zmienia kolor na pomarańczowy, kiedy obroty silnika przekraczają poziom wstępnie ustawiony przez kierowcę.
Model NC 750S będzie dostępny w Polsce w 2 opcjach kolorystycznych:- Special Edition Graphite Black - z przednim reflektorem wykonanym w technologii LED, dodatkowymi czerwonymi paskami, dwu kolorową kanapą oraz czerwonymi obręczami kół
- Special Edition Matt Gunpowder Metallic - z przednim reflektorem wykonanym w technologii LED, dodatkowymi czerwonymi paskami, dwu kolorową kanapą oraz srebrną ramą
Dostępne są także oryginalne akcesoria marki Honda: specjalnie zaprojektowany tylny stojak, 35l top box, 29l kufry boczne, torby wewnętrzne, podstawka centralna, podgrzewane manetki, blokada U-lock, gniazdo ładowania AC.
Dual Clutch TransmissionPrzekładnia DCT Hondy jest produkowana już 6. rok z rzędu i zyskuje z roku na rok coraz większą popularność we wszystkich pojazdach, w których występuje jako wyposażenie opcjonalne. DCT wykorzystuje dwa sprzęgła – jedno do rozruchu oraz biegów 1, 3 i 5; drugie zaś do biegów 2, 4 i 6. Wałek główny każdego ze sprzęgieł znajduje się wewnątrz drugiego, co sprawia, że są one bardziej kompaktowe. Każde sprzęgło jest niezależnie kontrolowane przez swój własny układ elektryczno-hydrauliczny.
Przekładnia DCT posiada dwa tryby automatyczne oraz tryb MT do ręcznej zmiany biegów. Standardowy tryb automatyczny D rekomendowany jest do jazdy ogólnej lub po autostradach - zapewnia maksymalnie ekonomiczne zużycie paliwa. Tryb S, który zmienia przełożenia przy obrotach wyższych niż w przypadku trybu D, rekomendowany jest do jazdy sportowej. Tryb S został unowocześniony na sezon 2016 tak, aby umożliwić kierowcy wybór spośród 3 poziomów jazdy sportowej. Niektórzy kierowcy preferują jazdę na wyższych biegach, inni na niższych a 3 poziomy trybu S umożliwiają dopasowanie przełożeń do preferowanego stylu jazdy. Wybrany poziom zostaje zachowany i działa jako domyślny w trakcie kolejnych jazd. Tryb jest także wyświetlany na desce rozdzielczej.
Przekładnia DCT zastosowana w modelu NC750S posiada system „Adaptive Clutch Capabilty Control”, który zarządza ilością transmitowanego ze sprzęgła momentu obrotowego. Rezultatem jest naturalne wyczucie sprzęgła w chwili zamykania i otwierania przepustnicy - wszystko dla jeszcze płynniejszej jazdy. Dalsze udoskonalenia obejmują szybsze działanie przełącznika N-D podczas uruchomionego zapłonu a także kontrolę systemu w trybie AT polegającą na pomiarze konta wznoszenia lub opadania terenu (jazda z góry lub jazda pod górę) i adaptowaniu do niego sposobu zmiany przełożeń.
SilnikDesign chłodzonego cieczą, 8- zaworowy silnika SOHC z dwoma równolegle położonymi cylindrami, zapewnia doskonałą wydajność od niskiego do średniego zakresu obrotów. Jego architektura z relatywnie długim skokiem i specjalnie ukształtowanymi komorami spalania skomponowanymi z wysoko inercyjnym wałem korbowym pozwala bez wysiłku wyprodukować wysoki moment obrotowy już przy niskich obrotach silnika. Maksimum mocy wynosi 40,3 kW @ 6250 rpm z maksymalnym momentem obrotowym 68Nm @ 4750rpm.
Mechanizm wtryskiwacza PGM-FI zawsze dostarcza mieszankę w idealnym stosunku benzyny i powietrza i gwarantuje całkowite jej spalanie w każdym zakresie obrotów uzyskiwanych w dowolnie wybranym trybie jazdy. Silnik spełnia normy emisyjne CO2 Euro4 81g/km oraz pozwala na przejechanie 28,6km na 1l paliwa (tryb WMTC). Kierowca może pokonać 400km na jednym baku paliwa, który pomieści 14,1l benzyny w zbiorniku umieszczonym pod kanapą.
Wałki wyrównoważające przeciwdziałają wibracjom generowanym przez silnik a wykorbienia na wale co 270- stopni pozwalają na uzyskanie m.in. charakterystycznego dla silników V2 odgłosu pracy. Stosunek średnicy tłoka do jego skoku wynosi 80 x 77mm. Dzięki zminimalizowaniu liczby elementów silnika jest on stosunkowo lekki, wydajny i niezawodny. Na sezon 2016 silniki z manualną skrzynią biegów otrzymały zmienione przełożenie dźwigni biegów dla jeszcze płynniejszej ich zmiany.
Nowy, lekki, pięciokątny tłumik jest mniejszy, niż ten wykorzystywany we wcześniejszych generacjach modelu i używa dwóch komór spalania połączonych rurką posiadającą perforowany otwór. Działa ona w połączeniu z komorą rezonującą po to, aby wytworzyć głębszy i jeszcze bardziej wyróżniający ten model dźwięk silnika połączony z charakterystycznym „pulsowaniem” wydechu. Wbudowany katalizator posiada strukturę dwuwarstwową, aby jeszcze lepiej oczyszczać gazy spalinowe.
ZawieszenieStalowa rama typu diament zastosowana w modelu NC 750S, zapewnia wysoką sztywność potrzebną do osiągnięcia dużej zwrotności i poręczności w prowadzeniu motocykla w różnych warunkach. Jest to także rozwiązanie idealne - łączące niewielkie gabaryty i masę z odpowiednią.
Kąt główki ramy wynosi 27 stopni, wyprzedzenie 110mm, rozstaw osi – 1525mm, a stosunek wagi przód/tył wynosi 48/52. Masa własna pojazdu 217kg ( 227 kg dla przekładni DCT).
Wysokość kanapy wynosi 790mm a kierowca zajmuje ergonomiczna pozycję za kierownicą, która pozwala mu na pełną kontrolę maszyny. Kierownicę zamontowano w taki sposób, aby wygodnie się ją chwytało. Jej szerokość oferuje doskonałe trzymanie przy każdej prędkości. Kąt jej blokady wynosi 35 stopni. Nisko zlokalizowany środek ciężkości sprawia, ze NC750S jest doskonały do przemieszczania się w nawet najbardziej zatłoczonych centrach miast. O komfort pasażera zadbano poprzez zamontowanie podwójnych uchwytów do trzymania się.
41 mm teleskopowe widelce posiadają 120 mm skok. Tylny amortyzator posiada zakres ruchu 120mm i funkcjonuje poprzez mechanizm Pro-Link, który oferuje doskonały balans tłumienia i odbicia dla sprawnego pokonywania nierówności z niewielką prędkością i zachowywania przy tym przez cały czas pełnej kontroli nad pojazdem.
Z przodu zastosowano 320mm tarcze pływające oraz unowocześnione 2-tłokowe zaciski hamulcowe z pełną możliwością regulacji siły hamowania. Zostały one uzupełnione przez tylną 240mm pływającą tarczę i zacisk z pojedynczym tłokiem. Lekki dwukanałowy ABS zapewnia mocne i pewne hamowanie nawet na śliskich lub mokrych nawierzchniach.
Do aluminiowych felg dodano zawory w kształcie litery L, które ułatwiają sprawdzanie i dostosowanie ciśnienia w oponach. Oba koła wykonano z aluminium - z przodu zastosowano 17 x 3,5 cala felgę z oponą 120/70 ZR17, natomiast z tyłu felgę w rozmiarze 17 x 4,5 cala z oponą w rozmiarze 160/60 ZR17.
2015-11-17 - A. Miklewska
0
Komentarze do:
EICMA 2015: Honda NC750S na 2016 rok