Tak jak przypuszczaliśmy, flagowy model Ducati, superszybkie Panigale, doczekało się kilku aktualizacji. W 2015 roku w ofercie włoskiego producenta zobaczymy trzy wersje: Ducati 1299 Panigale, Ducati 1299 Panigale S i Ducati 1299 Panigale R.
Wszystkie trzy modele będą miały 205 KM, Cornering ABS i system DQS (Ducati Quick Shift). Nie zapomniano także o popracowaniu nad geometerią ramy i kątem główki ramy. Wszystkie te zmiany mają ułatwić precyzyjne sterowanie nową maszyną. Bazowy model i wersja S będą miały silnik o pojemności 1285 ccm. Ducati 1299 Panigale R może jedynie pomarzyć o większym silniku, z powodu przepisów wyścigów World Superbike, musi pozostać przy pojemności 1198 ccm. Co więcej, wersja R nie będzie miała elektronicznie regulowanego zawieszenia.
Ducati 1299 Panigale R będzie posiadało sportowe zawieszenie Ohlins, litowo-jonową baterię i tytanowy wydech Akrapovic. Torowy model będzie miał także ten sam pakiet elektronicznych dodatków, które znajdziemy w wersji S. DTC, DWC, EBC, DQS, różne tryby jazdy i wyświetlacz TFT - to gadżety nierozłącznie związane z włoską marką. Co więcej, Panigale R będzie miało system DDA (Ducati Data Analyser).