Wprowadzony w 2010 roku model Multistrada od razu stał się ulubieńcem motocyklistów lubiących przygodę. Maszyna nieco wyprzedzała swój czas i do dzisiaj zadziwia swoim nienagannym wyglądem i osiągami. Najnowszy model Multistrada 1200 posiada niesamowite serce, silnik Testastretta 11°.
Ducati w swoich projektach nie boi się korzystać ze wsparcia departamentu zajmującego się wyścigowymi maszynami. Elektroniczne zawieszenie Multistrady pochodzi wprost z maszyn klasy MotoGP, jest to rewolucyjne rozwiązanie w jednośladach dopuszczonych do poruszania się po drogach publicznych. Co więcej, od 2013 roku w Multistradzie montowane jest aktywne zawieszenie Sky-Hook.
Model na 2015 rok ma kilka zmian w stosunku do poprzednika. Silnik ma 160 KM przy 9.500 rpm i moment obrotowy wynoszący 136 Nm przy 7.500 rpm. Dodatkowo najnowszy jednoślad posiada system DVT (Desmodromic Variable Timing), który jest odpowiedzialny między innymi za pracę rozrządu i łączy optymalną moc z najlepszą wydajnością.