Bawarski producent ma obecnie w swojej ofercie trzy skutery: C evolution, C600 Sport i C650GT. Każdy z nich może być opisany jako maxi-skuter. BMW nie ma w sprzedaży małego skutera, ale możliwe, że już wkrótce się to zmieni. Dokumenty patentowe sugerują, że Bawarczycy pracują nad jednośladem o mniejszej pojemności.
Na rysunkach patentowych widzimy jednocylindrowy silnik, monowahacz i ramę, która nie jest podobna do żadnej w obecnych modelach BMW. Amortyzator pracuje w pionie, od tylnej części wahacza do tylnej części ramy, inaczej niż w produkowanych obecnie skuterach BMW.
Patent nie określa pojemności skokowej silnika, ale po wielkości kół można się domyślać, że będzie to ok. 300 ccm. Taka jednostka napędowa będzie najmniejszą w ofercie BMW. Nie wiemy także kiedy model wejdzie do produkcji (jeśli w ogóle), ale poziom szczegółowości na rysunkach patentowych sugeruje, że już wkrótce zobaczymy nowy, niemiecki jednoślad.