BMW S1000XR to motocykl uniwersalny. Sprawdzi się na asfalcie, można nim zjechać z trasy i zabrać na przejażdżkę uroczą pasażerkę. Maszyna ta nie boi się przygody - jest to sprawne połączenie motocykla sportowego i enduro. Przyszły właściciel będzie na nim czuł się wyjątkowo, a według najnowszych informacji z Bawarii będzie musiał za niego zapłacić €15.200.
BMW S1000XR w wersji Touring będzie miał dynamiczne zawieszenie ESA, podgrzewane manetki, centralną podstawkę, bagażnik, tempomat oraz specjalnie przygotowane miejsce na bagaż. Motocykl będzie również przygotowany na instalację systemu GPS, ale samo urządzenie trzeba będzie kupić na własną rękę. Motocykl w wersji Dynamic będzie miał dynamiczną kontrolę trakcji (DTC), asystenta zmiany biegów, dwa dodatkowe tryby jazdy oraz tempomat.Co ciekawe, bazowa wersja BMW S1000XR jest tańsza niż standardowa wersja Ducati Multistrada 1200. To bardzo duży plus dla niemieckiej maszyny, która właśnie we włoskiej maszynie upatruje największego konkurenta. Obie marki mają wiernych fanów, ale szybko może okazać się, że zmienią oni upodobania, gdy za podobną maszynę będą musieli zapłacić mniej.