To była tylko kwestia czasu, nim motocyklowi projektanci wezmą "na warsztat" nowe BMW G310R i przeprowadzą je przez różnego rodzaju metamorfozy. Pierwszy pomysł przywędrował z Włoch z podpisem "Oberdan Bezzi". Bezzi zaprojektował model G310R w wersji Scrambler, który może stać się ikoną w swojej klasie. W niedługim czasie segment baby-scramblerów może zapełnić się propozycjami innych producentów. Ducati już zrobiło krok w tym kierunku prezentując model Scrambler 400.
Dla początkujących motocyklistów aspekt finansowy jest bardzo ważny. Nie chcą oni inwestować w drogie maszyny, więc będą zadowoleni, że mogą dostać jednoślad ze znakiem BMW w przystępnej cenie. Co więcej, mała maszyna jest bardziej funkcjonalna i lepiej poradzi sobie w mieście niż maszyny o większych pojemnościach.
Propozycja Oberdana jest bardzo radykalna. Widać, że Bezzi czerpał pełnymi garściami z modelu R nine T, co można mu zaliczyć na plus. Wygląd i klimat tej maszyny pozwala niemieckiemu producentowi znaleźć nowych klientów, którzy zakochają się w marce.