Aprilia Tuono V4 APRC ABS, czyli goła wersja sportowej Aprili V4 doczekała się paru zmian i aktualizacji w modelu na 2015 rok. Na wstępnie trzeba wspomnieć o niewielkim zastrzyku mocy maksymalnej. Modernizacja układu wydechowego wycisnęła z silnika V4, o pojemności 999,6 ccm dodatkowe 3 KM, czyli teraz maszyna ta może pochwalić się mocą 170 KM. Oczywiście spowodowało to także nieznaczny wzrost momentu obrotowego. Wersja na 2015 rok otrzymała także Racing ABS, trzy tryby jazdy oraz przycisk pozwalający wyłączyć wspomaganie hamowania.
Co więcej, system APRC (Aprilia Performance Ride Control) oferuje 8 poziomów kontroli trakcji, 3-stopniową kontrolę wheelie, kontrolę startu i quickshifter. Zmieniono także zbiornik paliwa, który pomieści więcej benzyny (+1,5 litra) i ma bardziej ergonomiczną linię. W pełni regulowane zawieszenie z przodu dostarczył Sachs. Przednie koło zostało wyposażone w radialnie zamontowane zaciski Brembo M432, które przydadzą się podczas ostrego piłowania na torze.
Aprilia Tuono V4 R APRC ABS dostępna jest w dwóch kolorach: Matte White i Matte Black. Motocykl został wyceniony na €11.200, czyli ponad 48.000 zł. Konkurencja w tej klasie motocykli zawsze była silna. Aprilia musi walczyć o prym z takimi maszynami jak: Kawasaki Z1000, Suzuki GSX-S1000 oraz prawdziwą bestią KTM 1290 Super Duke R.